СУЧАСНИЙ СТАН ПРОБЛЕМИ РЕКОНСТРУКЦІЇ АВТОДОРОЖНИХ МОСТІВ

Автор(и)

  • Яо Сінь Яо Сінь Національний університет “Львівська політехніка”, м. Львів)
  • Р.А., Шуляр Національний університет “Львівська політехніка”, м. Львів)
  • Л.В., Салійчук Національний університет “Львівська політехніка”, м. Львів)
  • В.Г., Кваша Національний університет “Львівська політехніка”, м. Львів)

DOI:

https://doi.org/10.31713/budres.v0i42.034

Анотація

Описані конструктивно-технологічні рішення декількох найбільш розповсюджених типів збірних залізобетонних мостів, збудованих у великій кількості за першими типовими проектами в 50-60 рр. минулого сторіччя під час переорієнтації будівельної галузі країни на масове застосування збірного залізобетону. Серед них: збірні перехресно-ребристі (діафрагмові) прольотні будови з багаторядною каркасною арматурою за ТП вип. 56; плитно-ребристі (бездіафрагмові), розроблені ПІ «Союздорпроект» в 1962 р. як вдосконалення ТП вип. 56 (ТП вип. 56д-доповнення 1962 р.); розроблені в УкрдортрансНДІ (ДерждорНДІ) прольотні будови із збірних залізобетонних попередньо напружених струнобетонних балок. Представлена загальна характеристика цих типів прольотних будов, їх переваги і недоліки, номенклатура основних дефектів та пошкоджень, як результат незадовільної експлуатації, а також умови і можливості їх використання під час реконструкції і подальшої експлуатації після неї.

В проблемі проектування реконструкції мостів існує повний безлад. Низькокваліфіковані, але дешеві проектувальники, не маючи досвіду проектування реконструкції, під титулом «Реконструкція» без будь-яких техніко-економічних обгрунтувань проектують повну перебудову моста за зовсім іншою конструктивною схемою та із застосуванням зовсім інших конструкцій, що тягне за собою збільшення вартості у 3-3,5 рази порівняно з реконструкцією за умови подальшого використання існуючих конструкцій в реконструйованій споруді. Це недопустимо. Перебудова моста за іншою конструктивною схемою не повинна вважатись реконструкцією, а новим будівництвом. Для типових прольотних будов необхідно розробити типові проекти реконструкції з економічно ефективними конструктивними рішеннями.

Описана досить ефективна і відносно малозатратна система реконструкції мостів, розроблена і опрацьована в ГНДЛ-88 та впроваджена на багатьох об’єктах реконструкції. Її суть зводиться до розширення прольотних будов монолітною або збірно-монолітною залізобетонною накладною плитою з великими консольними звисами до 3,5…4,0 м та одночасним підсиленням балок зміною їх статичної схеми з розрізної на нерозрізну або повністю защемлену на опорах.

Проблеми реконструкції мостів потрібно вирішувати комплексно за неперервного інвестиційного процесу: проект реконструкції, проект виконання реконструкції, проект майбутньої експлуатації після реконструкції.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-28

Номер

Розділ

Статті