ПІДКРАНОВІ БАЛКИ З ПЕРФОРОВАНИХ ДВОТАВРІВ ТА ОЦІНКА ЇХ ВТОМЛЕНОЇ МІЦНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.31713/budres.v0i46.30Анотація
Сталеві підкранові балки є елементами каркасу, які пошкоджуються найчастіше. Це пояснюється умовами експлуатації підкранових балок, дією значних зосереджених сил, динамічним характером навантажень тощо. Необхідно відмітити, що основні дослідження по втомленій міцності підкранових балок пов'язані з важким та дуже важким режимами роботи кранів. Робіт, пов'язаних з середнім, а тим більше з легким режимами роботи, недостатньо, а якщо вони і проводились, то не знайшли відображення в літературі. Цей факт достатньо просто пояснюється тими обставинами, що при рівні циклічності, яка відноситься до класів використання С0, С1, С2, С3, втомлена міцність практично залишається постійною, що знайшло своє відображення в нормах проектування, де вказано, що при кількості циклів навантажень N<105 розрахунок на витривалість виконувати не потрібно. Для мостових кранів вантажопідйомністю до 500 кН запропоновані підкранові балки з використанням перфорованих двотаврів. Враховуючи результати експериментальних досліджень та рівень максимальних напружень на рівні (0,7...0,8)Ry , можна зробити висновок, що при N<1,25.105 втомлена міцність балок з перфорованих двотаврів забезпечена.